Pankkitunnukset pikavippiä ja nettiostoksia varten?

Posted in Uncategorized with tags , , on September 29, 2011 by punttis

 

Lisäravinteita tilatessani muistui mieleen se, kuinka helppoa nykyään kaikenlainen ostoksien tekeminen ja asiointi verkossa onkaan. Sama pätee sähköiseen tunnistautumiseen, jonka voi nykyään tehdä pelkillä pankkitunnuksilla. Käyttikö kukaan kansalaisvarmennetta eli sirukortti ja lukijaa vielä muutama vuosi sitten? Juuri niin, kukaan ei käyttänyt. Henkilökortti ja tietokoneeseen hankittava lukija olikin täysin epärealistinen vaihtoehto koko kansan tunnistautumismenetelmäksi. Sitten tulivat verkkopankkitunnukset. Nykyäänhän jopa Ypäjän mummolta löytyy kiinteä laajakaistayhteys ja verkkopankkitunnukset joten menetelmää voikin pitää varsin onnistuneena sähköiseen varmentamiseen ja allekirjoituksen tekemiseen.

Tässä taannoin huomasin, kuinka sähköinen tupas-palvelu on laajentunut niin verkkokauppoihin, sähköiseen asiointiin vero- ja muiden viranomaisten kanssa sekä esimerkiksi lainanottoon netin kautta. Esimerkiksi pikavippiä ilman pankkitunnuksia ei ole nykyään mahdollista ottaa, kun vielä muutama vuosi sitten pelkällä puhelimella pystyi tekstiviestitse ottamaan jopa tuhansien eurojen luottoja. Tämä muodostikin suuren riskin koska pikavippejä ja kulutusluottoja saattoi kaverin puhelimella tilata.

Moni lisäravinteita netistä tilannut on myös huomannut, että kotimaisissa verkkokaupoissa voi nykyään maksaa ostokset suoraan pankkitilin kautta. Tämä on myös eräänlaista tunnistautumista, sillä pankkitunnukset toimivat sekä maksulähetteenä että henkilöllisyysvarmenteena. Samoin etämyynnissä postiennakolla tilattaessa jotkin verkkokaupat voivat hupiostoksia välttääkseen vaatia pankkitunnuksien kautta sähköistä tunnistautumista ennen paketin lähettämistä.

Mobiilitunnistautuminen korvaamassa pankkitunnukset?

Tulevaisuudessa pankkitunnuksien käyttö tunnistatumisessa tullaan korvaamaan kännykkään sisällytettävällä mobiilivarmenteella. Jokaisella kansalaisella on mahdollisuus hankkia nelinumeroinen pin-koodi, ja tehdä sähköinen tunnistautuminen pelkällä kännykällä. Tämä on kätevämpää, sillä pankkitunnukset eivät aina ole mukana mutta kännykkä löytyy jokaisen suomalaisen taskusta. Vaikka Helsingin Sanomat uutisoi muutama vuosi sitten usb-tikusta, joka hoitaisi tunnistautumisen, on tämän kaltainen tunnistautuminen yhtä hölmö kuin pankkitunnuksetkin. Mobiilitunnistautuminen ja uusi tekniikka kännykässä voivat viedä sähköisen asioinnin aivan uudelle tasolle.

Lisäravinteita naamaan

Posted in Uncategorized with tags , , on July 24, 2011 by punttis

Ajattelin tässä kirjoittaa jutun siitä, mihin maailma on oikein menossa kaikkine lisäravinteineen. Koko ajan hoetaan, jokaisessa paikassa, jopa tässä blogissa siitä miten lisäravinteita tarvitaan ja kuinka niitä jatkuvasti pusketaan lisää erilaisina yhdistelminä markkinoille. Minua on tällainen suoraan sanottuna alkanut jo pikkuhiljaa vituttamaan.

Muistan vielä kun 2000-luvun alussa toitotettiin siitä, miten pohjoismaat alkavat olemaan maailman suurin kevyt rasvaisten tuotteiden ihmemaa, sitten sitä ostettiin roppakaupalla, kaikenmaailman kevyt margariineja ja hyvän olon kermoja. Mitä konkreettista hyötyä niistäkin on ollut kansanterveydelle? Ei yhtikäs mitään, ehkä ollaan marginaalisesti saatu kolesteroleja laskettua mutta tällä uudella vuosikymmenellä näyttäisi taas siltä, että trendi on kääntynyt päinvastaiseen suuntaan.

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että kevyt-tuotteet ovat pelkkää lisättyjen kalorien sotkuja jotka tekevät läskien läskeistä entistä pullaisampaa. Rasva rasvana, kerma kermana ja maitotuotteet maitona niille jotka niitä pystyvät käyttämään. Veikkaisin että kautta aikojen Suomessakin mahdollisimman aito rasva ei ole ollut se ongelma siinä määrin, missä tupakointi, alkoholi sekä lenkkimakkara ovat. Kyllä se on niissä surkeissa ruokailutottumuksissa ne suurimmat aiheuttajat sille että Suomalaisista, etenkin miehistä, ollaan edelleen niin huolissaan. Jos energiaa vetää liikaa niin lihoo, jos ei saa tarvittavia aineksia siitä ruuasta mitä syö niin sairastuu ja kuolee. Viina tuhoaa maksan, se on selvää, lyhyessä juoksussa se tuhoaa elimistöstä monia muitakin asioita jotka johtavat energian varastoitumiseen ja elimistöllisiin sairauksiin.

Oikeiden rasvojen ja öljyjen käyttäminen ruuassa on tuonut myös tämän toisen ilmiön markkinoille, joka koskee lisäravinteita. Lisäravinteita on ollut olemassa jo useita vuosikymmeniä, mutta nyt näyttäisi siltä että internetkin on täynnä hätääntyneitä ihmisiä jotka kyselevät toisiltaan mistä sitä argiinia nyt saa, tai rasvahappoja, onko hyvä jos lapsi popsii purkin vitamiineja viikossa? Kattava ruokavalio olisi mielestäni se mihin ihmisten kuuluisi kiinnittää huomionsa, sen jälkeen ehkä B-vitamiinit, talvella vähän vitamiineja. Sen sijaan, että kodin kaapit ostetaan täyteen toistaan suurempia purkkeja muoviin pakattuja kapseleita olisi ehkä hyvä aika miettiä, tarvitaanko kaikkia niitä lisäravinteita päivittäiseen käyttöön oikeasti niin suuressa määrin?

Kyllä se omega-3 on tärkeä asia, mutta kun lafkat vetävät siitä miljardituloja vuosittain myymällä sikahintaisia pillereitä tyhmälle mainoskuuliaalle kansalle, niin jokin alkaa tuntumaan jo vähän vääristyneeltä.

Takuuvarma flunssan ja kuumeen nujertaja

Posted in Uncategorized with tags , , , , on February 25, 2011 by punttis

Näin alkukeväästä on syytä pitää huolta omasta vastustuskyvystä, sillä vuodenvaihteen jälkeinen aika on juuri pahinta pöpöjen levittäytymisaikaa. Vitamiineja purkista ja muita ravintolisiä on hyvä syödä, mutta omaa vastustuskykyä voi pitää yllä myös luonnollisin keinoin. Kävi sitten niin että muutama päivä sitten iski aivan mahdoton kuuma ja flunssatauti. Koko nenä on poskionteloita myöten täysin tukossa ja jatkuva kurkunkutina vaivaa. Ei auttanut voivottelu vaan buranaa naamaan, ja päätin tehdä kaikkien aikojen antioksidanttipaukun!

Keitin muutaman ruokalusikallisen pakurikääpäjauhetta kattilassa. Pakurikääpä on Siperiassa ja todennäköisesti Suomessakin tuhansia vuosia käytetty rohdos, joka sisältää huiman määrän antioksidantteja. Pakurikääpä on lahottajasieni joka viihtyy erityisesti koivuissa. Metsässä samoillessa kannattaakin ottaa vesuri mukaan ja hakata koivusta pakuria irti. Samalla tulee tehtyä palvelus myös koivulle, sillä pakuri on vahva lahottaja, joka tappaa puun. Pakuripaloja tai jauhetta keitetään 15 minuuttia – tunti kattilassa kiehuvassa vedessä.

Eli siis kiehautin pakurit ja kaadoin siitä irronneen ruskeahkon liemen tehosekoittimeen. Sekaan heitin 300 grammaa jäisiä mustikoita, jotka ovat oman luontomme superfoodia. Sekoitin päälle, ja tuloksena syntyi aivan kamalan näköistä soossia, joka sai makunystyrät irvistämään, mutta nyt vuorokauden jälkeen tuntuu jo paljon energisemmältä olo. Suosittelen!

Ps. Viranomaiset ovat suuressa viisaudessaan kieltäneet pakurin myynnin ja “valmistuksen”. Kyllä meitä holhotaan!

Arginiini & kreatiini

Posted in Uncategorized on November 10, 2009 by punttis

L-arginiini on aminohappo, jolla on lukuisia tehtäviä elimistössä. Se auttaa kehoa pääsemään eroon ammoniakkia (jäte tuote), on käytettävä, jotta yhdisteitä elimistöön esimerkiksi kreatiini, L-glutamaatti, ja L-proliini, ja voidaan muuttaa glukoosin ja glykogeenin tarvittaessa.

L-arginiini on käytetty tehdä typpioksidi, yhdiste elin, joka rentouttaa verisuonia. Alustavat tutkimukset ovat osoittaneet, että L-arginiini voi auttaa edellytyksiä parantavia kun verisuonet lievennetään (kutsutaan vasodilataatio), kuten ateroskleroosi, erektiohäiriöt, ja katkokävelyä.

L-arginiini on mukana myös proteiinin muodostumiseen. Suurempia määriä, L-arginiini stimuloi vapauttamaan hormonien kasvuhormonin ja prolaktiinin.
Miksi ihmiset käyttää L-arginiini?

*
Sydänsairaus

Elimistöön, L-arginiini on käytetty tehdä typpioksidin, joka vähentää verisuoni jäykkyys, lisää verenkiertoa ja parantaa verisuoni-toiminto.

Kuitenkin, L-arginiini ei saa käyttää seuraavia sydänkohtauksen. Tutkimuksen sponsoroida National Institutes of Health tutkia käytön L-arginiini sydänkohtauksen jälkeen päätettiin jo kuusi potilasta kuoli, suhteettoman suuri. Ei ollut kuolemista potilailla, jotka eivät saa L-arginiini.

Tutkimuksessa tutkijat spekuloida, että L-arginiini saattaa pahentaa vaikutuksia sydämen iskun. Tulokset julkaistiin Journal of American Medical Association.
*
Erektiohäiriöitä

L-arginiini on käytetty erektiohäiriöiden hoitoon. Kuten huumeiden vaikuttava aine: sildenafiili (Viagra), L-arginiini on ajatellut tehostaa toimintaa typpioksidin, joka rentouttaa lihaksia ympäröivien verisuonen penis. Tämän seurauksena verisuonia peniksen laajeta, lisää verenkiertoa, joka auttaa ylläpitämään erektion. Ero siinä, miten ne toimivat, että Viagra korttelin entsyymiä nimeltä PDE5 joka tuhoaa typpioksidia ja L-arginiini on käytetty tehdä typpioksidia.
Eräässä tutkimuksessa 50 erektiohäiriöiden otti joko 5 g L-arginiini päivässä tai lumelääkettä. Kuuden viikon kuluttua, enemmän miesten L-arginiini ryhmä oli parannus verrattuna kun lumelääkettä.

Toisin kuin Viagra, L-arginiini on otettava päivittäin.
*

Arginiini

Posted in Uncategorized on October 3, 2009 by punttis

Arginiini ja lisäravinteet. Arginiini on ehdollisesti tarpeettomia aminohappo, eli suurimman osan ajasta se on valmistanut ihmiskehoon, ja ei tarvitse saada suoraan ravinnosta. Biosynteettisissä toteutustapa ei kuitenkaan tuota riittävästi arginiini, ja osa on vielä kulutetaan ruokavalion avulla. Yksilöt, joilla on huono ravitsemus ja tietyt fyysiset olosuhteet voidaan neuvottiin lisäämään saanti sisältävien elintarvikkeiden arginiini. Arginiini löytyy laaja valikoima elintarvikkeita, mukaan lukien [2]:

* Eläinten lähteet: maitotuotteet (esim. raejuusto, ricotta, maitoa, jogurttia, heraproteiini juomat), naudanliha, sianliha (esim. pekoni, kinkku), siipikarja (esim. kana ja kalkkuna valo liha), luonnonvaraisen riistan (esim. fasaani, viiriäisiä) , äyriäisiä (esim. ruijanpallas, hummeria, lohi, katkaravut, etanat, tonnikala)
* Kasviperäisistä lähteistä: vehnänalkiot ja jauhot, tattari, granola, kaurajauho, maapähkinät, pähkinät (kookos, pekaanipähkinät, cashew, saksanpähkinät, mantelit, parapähkinöitä, hasselpähkinät, pinenuts), siemenet (kurpitsa, seesami, auringonkukka), kikherneet, keitetty soijan

http://www.my-lifeandstyle.blogspot.com/

Testosteroni

Tämä on aminohappo, joka voi tehdä ihmeitä Erektioista ja seksuaalisen teho. Se Tales merkitys, koska se on keskeinen rooli eritystä typpioksidia.

Typpioksidi on kemikaali, joka on luonnollisesti erittyy seinien verisuonten että tarjonta verta penikseen kun olet sukupuolisesti kiihottunut, ja se auttaa peniksen lamaavat niin, että useampi veri voi virrata Paisuvaiskudos ja tee peniksen turvota ja saavuttaa kova ja yritys erektion.

Tuotanto L-arginiini vähenee iän myötä, ja monet asiantuntijat uskovat, että tämä on vastuussa monista rappeuttavat prosesseja, jotka liittyvät meille yksinkertaisesti vanhenee.

L-arginiini stimuloi typpioksidin vapautumisen seinistä verisuonia ja auttaa heitä laajentamaan edistetään terveellistä liikkeeseen ja antavat riittävästi veren virtauksen ja luo erektio. Tosiasia on, jos sinulla ei ole tarpeeksi typpioksidia tajusi et saa erektiota.

Testosteroni artikkeli

Typpioksidi, BSN No Xplode san v12 turbo

Posted in Uncategorized with tags , on September 27, 2009 by punttis

1. Mikä se on ja mistä se tulee?
Typpioksidi on vapaamuotoinen kaasua, joka on tuotettu kehon ja käyttää laitoksen kommunikoida muiden solujen elimistössä. Tuottaa tätä kaasua, entsyymejä kehon murtamaan aminohappo arginiini.

Typpioksidi on molekyyli, joka koostuu yhden atomin typen ja yhden atomin happea. Tuotanto typpioksidin tapahtuu, kun aminohappo L-arginiini muunnetaan L-citruline kautta entsyymin ryhmä tunnetaan typpioksidin synthase (NOS). Kemiallinen prosessi muuntaminen on kuvassa 1.

2. Mitä se tekee ja mitä tieteelliset tutkimukset antavat todisteita tästä?

Huolimatta väitteet jotkut täydentää alalla, on olemassa runsaasti tieteellistä kirjallisuutta ehdottaa tehoa typpioksidin tuotteita. Seuraavat kirjoitettiin toukokuussa 1996 laatima asiakirja varten Royal Society ja Association of British Science Writers:

Kuva. 1 – Click to Enlarge
“Yhteenveto tutkimuksen paperit edelleen tulvien tieteellisissä julkaisuissa ja oivalluksia biologinen aktiivisuus ja mahdollinen kliininen käyttö typpioksidin (NO): kaasu määräysvaltaa näennäisesti rajattomasti erilaisia tehtäviä elimistössä. Kunkin ilmoituksen lisää typpioksidin on jo pitkään jatkaa vuonna valvoa liikkeeseen veren, säännellään toiminta aivot, keuhkot, maksa.

Koska edellä on kirjoitettu vuonna 1996, typpioksidin sisältäviä tuotteita on edelleen mainostetut joita niille lääkäreille, sekä urheilijat haluavat lisätä lihaksen niiden kehykset.

Lisäravinteet arginiini tutkimusta ja tietoa

Posted in Uncategorized on September 27, 2009 by punttis

Mikä se on ja mistä se tulee?

Arginiini on puoliksi välttämätön aminohappo. Se on rakenneosana proteiini, joka suorittaa lukemattomia fysiologisiin toimintoihin. Se on tunnettu esiaste kaasun typpioksidin [N02].

l-Arginiini on aminohappo, että laitos ei voi luonnollisesti. Siksi on tärkeää kuluttaa elintarvikkeita, jotka ovat paljon arginine.1

Arginiini on löydetty suurina pitoisuuksina pähkinät ja siemenet, kuten pähkinöitä ja manteleita. Se voi myös löytyä suklaata ja rusinoita.

Mitä se tekee ja mitä tieteelliset tutkimukset antavat todisteita tästä?

Arginiini on välttämätöntä täytäntöönpanon monien fysiologisten prosessien. Näiden fysiologisten prosessien ovat hormonin eritystä, lisää kasvuhormonin tuotantoa, poistaminen myrkyllisten jätteiden tuotteiden elin, ja immuunijärjestelmän puolustuksemme.

Koska Arginiini on esiaste typpioksidia [joka on vastuussa vasodiolation 3] on usein käytetään tukemaan tervettä seksuaalista toimintaa.

Viime aikoina sisältävien ravintolisien Arginiini on tullut suosittu, koska Arginiini on typpioksidin tuotantoon kyky, kyky sieppaavat vapaita radikaaleja, samoin kuin sen kyky signaalin lihassoluja, vapauttaa kasvuhormonia, tukea tervettä kolesterolia ja parantaa rasva-aineenvaihduntaa. Arginiini auttaa säätelemään suolan määrää elimistössä. 4

Tämän vuoksi sen pitäisi olla kiinnostunut kilpailevia kehonrakentajia, joilla pidetään vettä ihon alle voi tehdä yksi näyttää sujuvan, turvonnut ja pestään pois. Typen säilyttää kykyjä Arginiini ovat tunnettuja sisällä kehonrakennus-ja tiedeyhteisöjen. Arginiini on myös uskotaan olevan välttämätöntä lihasten kasvua, koska sen verisuonia laajentavaa taitoja sekä kykyä osallistua proteiinisynteesiä. 5

Lisätietoja eduista L-arginiini on Clayton Etelä’s Health Facts.

Kuka sitä tarvitsee ja mitkä ovat oireita puutos?

Jokainen. Väestö tarvitsevat erityisesti arginiinin kasvavat lapset, imeväiset, urheilijat, yksilöiden yrittää laihtua, ja vanhukset. Aikuisväestössä Arginiini pidetään ei-välttämätön aminohappo. Lapsille, sen sijaan, Arginiini on tärkeää puolustaminen ja kehittäminen nuorten immuunijärjestelmää.

Henkilöt kärsivät vahinkoa voi hyötyä lisälääkkeenä arginiinia, koska kysyntä arginiini on lisääntynyt aikoina ruumiinvamman ja repair.6 hoitaville henkilöille tukemaan heidän seksuaaliterveyden voivat myös hyötyä käytöstä Arginiini, koska sen verisuonia laajentavaa ominaisuuksia. Arginiini toimii sen halkaisija kasvaa verisuonia, jolloin veren virtaus päästä kapeita alueita.

Arginiini esittelee hyötyä kovan harjoittelun urheilijoille. Täydentäminen kanssa Arginiini saattaa parantaa immuunijärjestelmää, jolloin urheilija harjoitella kovemmin ja välttää haitallisia vaikutuksia pieniä terveyteen liittyviä ongelmia Ylikunto.

Urheilijoita, jotka ovat keskeyttää käyttö androgeeni-tai anabolisia steroideja voivat hyötyä lisälääkkeenä arginiinia.

Koska Arginines kyky lisätä kasvuhormonin tasoa, sen kyky edistää rasva hapettuminen, ja se pystyy tukemaan tervettä verenpaine, täydentää arginiinin voi olla hyötyä henkilöille, jotka haluavat laihtua.

Kuinka paljon olisi tehtävä? Onko mitään haittavaikutuksia?

Yksilöiden nykyisten sydän-tai psyykkinen sairaus olisi kuultava hoitavaan lääkäriin ennen täydentää ja arginiini. Minkään aminohappoa sisältävän tuotteen, yliannostus on mahdollista. Annostelun liikaa arginiini voi aiheuttaa ripulia, heikotus ja pahoinvointi. Vapaa annostelu ohjeita ei ole vielä vahvistettu, joten se on parasta tehdä, mitä kutsutaan “suvaitsevaisuuden kartoitus”.

Ottaa pieni annos viikon Huomaa hyötyjä ja sivuvaikutuksia, ja lisätä annosta, kunnes hyödyt ovat mahdollisimman suuret ja haittavaikutukset minimoidaan. Ajan mittaan nämä kaksi toisiaan ja osut optimaalinen annos. Tämä prosessi on samanlainen kuin “reseptorin kartoitus” on kehonrakentajat, jotka käyttävät insuliinia ja steroidit.

Monet proteiini jauheita markkinoilla on väkevöity aminohappoja, kuten arginiini. Tässä mielessä, kiinnittää erityistä huomiota siihen, kuinka paljon arginiini olet nauttiminen lähteistä. Jos et tunne mukava jälkeen edellä kuvattua menettelyä, se on aina parasta ohjeiden määräämällä tuotteiden pakkausmerkinnöissä.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.